Tryghed for kunden
Direkte salg er en salgsmodel med høj fokus på kundeservice, kundetilfredshed og kundetryghed. Det er en salgsmodel, hvor det er af afgørende betydning for både sælgeren og salgsnetværket af den enkelte kunde er glad og tilfreds med sit køb og ønsker at handle hos sælgeren igen. For at kunne konkurrere med de almindelige detailbutikker er det ligeledes vigtigt, at direkte salgs virksomheder tilbyder produkter af meget høj kvalitet til en konkurrencedygtig pris, så kunden derfor får fordelen ved, at detailledet er skåret væk.
Fordelene for kunden ved direkte salg er:
• Personlig og individuel rådgivning før køb af produktet.
• Mulighed for at teste produktet og få produktet demonstreret inden køb.
• Praktisk og bekvemmeligt – sælgeren kommer hen til kunden.
• Adgang til eksklusivt produktsortiment (ofte med verdenspatenter), der ikke forhandles i detailbutikker.
• Konkurrencedygtige priser, fordi detailledet er skåret væk.
• Minimum 14 dages returret med mulighed for at få refunderet købsprisen. Denne fortrydelsesret er enestående for direkte salg, og er ikke lovpligtig for den traditionelle detailhandel.