En global salgsmetode
Overalt i verden øges direkte salg gennem afsætning af kvalitetsvarer og personlig service. Dagens kunder stiller stadig højere krav til service samtidig med, at individuelle krav skal tilgodeses. Og netop her viser direkte salg sin styrke.
Direkte salg finder sted hver dag verden over og genererer en anslået årsomsætning på mere end 600 milliarder kroner.
Et salgskoncept i positiv udvikling
Fordelen ved direkte salg gør konceptet til en hurtigt og dynamisk voksende salgsmetode. Millioner af mænd og kvinder i hele verden arbejder med direkte salg og bidrager således til endnu flere arbejdspladser i virksomhedernes forskningslaboratorier, produktion, administration og markedsføring.
I takt med den stadig hårdere konkurrence mellem virksomhederne stiller kunden stadig højere krav. Netop dette bliver tilgodeset på en unik måde, når det drejer sig om direkte salg, da kvalitet, personlig service og produktudvikling er fundamentalt nødvendigt i direkte salg.
Kvalitet og service
Overalt i verden øges direkte salg gennem afsætning af kvalitetsvarer og personlig service. Dagens kunder stiller stadig højere krav til service samtidig med, at individuelle krav skal tilgodeses. Og netop her viser direkte salg sin styrke.
Direkte salg finder sted hver dag verden over og genererer en anslået årsomsætning på mere end 600 milliarder kroner.
Direkte salg beskæftiger i dag tæt på 27 millioner mennesker i alle verdensdele. Tilsammen har disse mere end 5 milliarder kundekontakter årligt.
Et salgskoncept i positiv udvikling
Fordelen ved direkte salg gør konceptet til en hurtigt og dynamisk voksende salgsmetode. Millioner af mænd og kvinder i hele verden arbejder med direkte salg og bidrager således til endnu flere arbejdspladser i virksomhedernes forskningslaboratorier, produktion, administration og markedsføring.
Fordele for kunder, sælgere og ansatte
Ved direkte salg får kunden en veletableret kontakt med sælgeren, som gennem demonstration informerer om produkterne. Med de færre distributionsled har kunden mulighed for at købe kvalitetsprodukter til en konkurrencedygtig pris.
For sælgeren betyder direkte salg både udfordringer og muligheder. En sælger inden for direkte salg kan selv vælge at arbejde deltid eller satse på en heltidskarriere.
Sælgeren får stort udbytte ikke blot af fortjenesten, men også i glæden ved at skabe en forretning.
For en direkte salgs virksomhed betyder det en hurtig og kort forbindelse mellem produktion og kunde, så virksomheden hurtigt kan tilpasse sine produkter efter nye behov og trends.
Optimal information
Direkte salg tilbyder den optimale kundeinformation, netop der hvor kunden har sælgerens fulde opmærksomhed. Kunden kan i ro og mag benytte sig af den specialviden, en direkte sælger har, og samtidig få svar på spørgsmål, der måtte være omkring produkterne.
Ved at få muligheden for at teste og prøve produkterne på stedet, skabes samtidig de bedste forudsætninger for at købe det helt rigtige produkt til ens behov.